Doe mee en win het boek ‘How to be a Productivity Ninja’

Mensen krijgen de beste ideeën onder de douche

Bijna driekwart van de mensen krijgt onder de douche de beste ideeën of weet er een probleem op te lossen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek vermeld op nieuwssite NU.nl.

douche
foto: Thinkstock

Veertien procent van de mensen neemt zelfs speciaal een douche om geïnspireerd te raken zo blijkt uit een onderzoek in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, China, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en Brazilië. In elk land werden vijfhonderd mensen ondervraagd.

Mensen nemen nog steeds vooral een douche om hygiënische redenen, maar 63 procent doet het om zich te verfrissen, 52 procent om te ontspannen, 35 procent om wakker te worden en tien procent om even alleen te zijn. Ruim veertig procent komt onder de douche zo tot rust dat ze spontaan nieuwe ideeën krijgen. Met name jongeren raken geïnspireerd onder de douche. Eén op de vijf springt dan ook onder de douche zodra er inspiratie nodig is. Van de ouderen is dat slechts vijf procent. De helft van de jongeren vindt de douche de ideale plek om het hoofd helder te krijgen.

Lees het hele artikel op NU.nl.

Waar krijg jij je beste ideeën?

De douche is maar een van de mogelijke plaatsen om goede ideeën te krijgen. Laat ons weten wat jij doet als je inspiratie of een goed idee nodig hebt en maak kans op het boek ‘How to be a Productivity Ninja’ van Graham Allcott.

We geven 5 boeken weg aan de beste en meest originele antwoorden. Om hiervoor in aanmerking te komen hoef je slechts twee dingen te doen:

  1. Vertel ons waar jij je beste ideeën krijgt door middel van een commentaar onder deze blogpost
  2. Meld je aan voor onze gratis maandelijkse nieuwsbrief door hier te klikken.

 

PS. Deze actie loopt tot en met vrijdag 6 juni 17.00u.

Een goede plek om ideeënop te doen is voor mij een strandwandeling. Lekker niets aan je hoofd en de zoute zeelucht werkt super.of een avondje sauna dat werkt ook goed voor mij.

Er kunnen geen opmerkingen geplaatst worden.