Hoe ik Productief Blijf: Ildi Arlette

Het blog van Think Productive biedt verschillende ideeën aan om je productiviteit op een dagelijkse basis toe te laten nemen. We vinden het ook leuk om onze cliënten en andere mensen die we bewonderen in een artikel op te nemen en hun favoriete productiviteit tips en gewoontes te delen. In deze post spraken we met Ildi Arlette, President en CEO van Results Continuum Inc., over hoe haar bureau zich heeft aangepast met de tijd en hoe handig haar ‘Lees’ inbox folder is.

Ildi-Arlette-Head-Shot-199x300Over Ildi

Beroep: President en CEO

Bedrijf: Results Continuum Inc. (Vrouwen in leiderschap en Zaken Conferentie)

Locatie: Alberta en Ontario

Meer informatie over Ildi: Oprichtster, Women in Leadership and Business Conference en Born to Lead Conference, vrouw van John, moeder van Jaclyn

 

 

Wat is er belangrijk aan jouw werkplek?

Dat het van mij is. Ik geef de voorkeur aan een gelaagde aanpak van mijn werk – kleine efficiënte stapels bestanden en planken die niemand anders gebruikt. Ik heb een systematische aanpak die mij en anderen helpen om snel materialen in onze handen te krijgen: werkbestanden en stapels aan mijn linkerzijde (omdat ik linkshandig ben) en items die nog behandeld moeten worden aan mijn rechterzijde.

Het is ook belangrijk om dingen te hebben die me inspireren, aansporen of me eraan herinneren hoe belangrijk mijn leven en werk is. Jaren geleden had ik alleen maar ‘werk’ gerelateerde dingen op mijn bureau, geen persoonlijke items. Langzaam aan begon ik de tijd en energie die ik aan mijn bureau en in mijn kantoor besteedde te waarderen en respecteren, daarom begon ik dingen toe te voegen zoals een container met kleurvolle markeerstiften om me eraan te herinneren creatief te zijn en buiten de box te denken, een decoratieve papierhouder, een foto van mijn dochter om me eraan te herinneren dat werk nooit net zo belangrijk zal zijn als familie en een plant ter herinnering dat het leven rondom ons verandert. Ik vond deze items functioneel en tegelijkertijd ook inspirerend.

Zonder welke vijf apps zou je niet kunnen leven?

Ik ben nog niet een app persoon.

Wat is jouw favoriete tool?

Ik heb er twee: de eerste is een simpel, wit, leeg papier omdat het oneindige mogelijkheden vertegenwoordigd en de tweede is een set van paisley papier dat crèmekleurig, turquoise en goud is. Ik gebruik het graag om een belangrijke notitie of brief te schrijven.

Tijdens welk deel van de dag is je aandacht het meest proactief?

In de ochtend, wanneer mijn hoofd leeg en gefocust is.

Welke truc gebruik jij als je moe bent of moeite hebt je aandacht te behouden gedurende de dag?

Ik begin mijn dag met de meest moeilijke taken en ik werk naar de gemakkelijkere, kortere taken toe omdat mijn aandacht en focus verwateren gedurende de dag. Soms stop ik met werken en dan ga ik later weer verder.

Wat is jouw beste advies voor het verlagen van stress?

Neem alleen de hoeveelheid werk aan die je aankan, niet de hoeveelheid waarvan je denkt dat je die moet hebben. Mensen zijn uitgerekt en het zorgt ervoor dat ze minder productief, minder effectief en minder vervuld zijn.

Wat is jouw e-mail regime?

Het is best wel informeel. Ik open mijn e-mail en begin met het bekijken van alle e-mails die zijn binnengekomen. Ik scan voor de belangrijkste e-mails en jammer genoeg negeer ik een heleboel andere e-mails. Recentelijk heb ik een ‘Lees’ map gecreëerd in mijn inbox. Die is voor items die ik wil lezen en die meer tijd in beslag nemen. Het is een handig bestand om te bekijken wanneer ik tijd heb of wanneer ik een pauze nodig heb van alle andere activiteiten. Het is ook heel erg handig in een vliegtuig!

Wat is jouw favoriete manier om een pauze te nemen in het midden van de dag?

Door een middagdutje te doen.

Wat is het geheim van jouw productiviteit?

Ik heb er een aantal: Ik gebruik een timer zodat ik mezelf niet kwijt raak in mijn werk en ik werk met deadlines. Ik heb geleerd om te focussen op projecten en initiatieven waar mijn werk de grootste impact kan hebben in plaats van al het werk en de kansen te accepteren die gepresenteerd worden.

De 6e jaarlijkse Ontario ‘Women in Leadership and Business Conference’ zal plaatsnemen op 18 en 19 april, 2016. Het is een nationaal evenement dat 2 dagen duurt, waarbij leiders en entrepreneurs interactief kunnen leren en zich professioneel verder kunnen ontwikkelen. De locatie zal het White Oaks Conference Resort & Spa in Niagara-on-the-Lake, Ontario zijn. Het platform van de conferentie is: Laat je Bedrijf Groeien en Avanceer in je Carrière.

Dit evenement is ontwikkeld om afgevaardigden te laten samenwerken met sprekers en collega’s gedurende 12 workshops, keynotes, panel en discussiegroepen en pauzes om te netwerken. De keynote- en workshop onderwerpen focussen zich op het huidige leiderschap en bedrijfsonderwerpen van experts, auteurs en succesvolle zakenmensen uit Canada en de V.S.